Wednesday, February 25, 2009

Wajah Sebenar Ibrahim Ali ?

Petikan hansard dari parlimen 19/02/2009.. Terima kasih kawan-kawan yang sudi berkongsi

Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Hei, beruk!!
Tuan N. Gobalakrishnan [Padang Serai]: Beruk sahaja kenal dengan beruk tau!
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Kamu jangan kurang ajar ya!
Tuan N. Gobalakrishnan [Padang Serai]: Beruk besar kenal dengan beruk...

Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Hei, anjing!
Tuan N. Gobalakrishnan [Padang Serai]: Kalau saya anjing, kamu pun anjing.
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Kamu anjing!

Tuan Haji Khalid bin Abd. Samad [Shah Alam]: Bukan you seorang Melayu tau, ramai lagi Melayu.
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Ya lah, tetapi kalau orang Hindu cakap saya macam itu ...
Tuan Haji Khalid bin Abd. Samad [Shah Alam]: Bagi pihak Melayu, you have no right.
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Hey, you shut up! You shut up! You shut up! Babi!

Tuan Haji Khalid bin Abd. Samad [Shah Alam]: Awak ingat awak seorang saja Melayu?
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Apa you bercakap macam itu?
Tuan Haji Khalid bin Abd. Samad [Shah Alam]: Beri saya laluan!
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Tak payah!
Tuan Haji Khalid bin Abd. Samad [Shah Alam]: Beri saya laluan!
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Tak payah!
Tuan Haji Khalid bin Abd. Samad [Shah Alam]: Kalau kamu berani!
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Tak payah!
Tuan Haji Khalid bin Abd. Samad [Shah Alam]: Penakut!
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Apa penakut?
Timbalan Yang di-Pertua [Datuk Dr. Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar]: Yang Berhormat Shah Alam...
Beberapa Ahli: [Menyampuk]
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: [Menghempaskan songkoknya]

Ini petikan hansard pertengkaran Ibrahim Ali dengan N. Gobalakrishnan

Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Itu sahaja maksud saya!
Tuan N. Gobalakrishnan [Padang Serai]: Inilah! Tadi you gunakan perkataan
‘munafik’. Ha, kamu munafik sekarang ini. [Dewan riuh]
Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Saya tidak ada, saya kata perkataan umum. Saya tidak
sebut sesiapa pun melainkan saya katakan umum. Ini soal prinsip perbahasan umum. Kamu
jangan kurang ajar! [Tepuk] Hei Bangsat! Kamu jangan kurang ajar!
Tuan N. Gobalakrishnan [Padang Serai]: Pasir Mas kurang ajar, Tuan Yang di-Pertua.

Selepas itu Ibrahim Ali cuba menunjukkan dia adalah mangsa keadaan dan cuba berselindung. memang dah jadi perangai Ibrahim dari dulu lagi....

Dato’ Ibrahim Ali [Pasir Mas]: Astaghfirullah. Tuan Yang di-Pertua, sekali lagi saya minta maaf, saya minta maaf banyak-banyak kepada Dewan yang mulia tentang apa yang berlaku. Mereka membuat provokasi kepada saya dengan tidak ikut peraturan, dengan tidak menghormati Tuan Yang di-Pertua. Menuduh, menuding dan mengeluarkan kata-kata kesat sambil berjalan keluar daripada Dewan. Inilah yang dikatakan mereka ini golongan beradab dan
pejuang-pejuang Islam, cukup saya kesal.

Inilah yang diwar-warkan kelantangan.. Ini bukan kelantangan tapi mencarut dengan sifat yang gila meroyan. Nampaknya sudah terserlah sifat dan watak sebenar dia nie, Tapi biarkan dia, lagi 3 tahun jer dia jadi Ahli Parlimen lepas nie PAS Kelantan tidak benarkan lagi dia bertanding guna logo PAS... betul laa cakap dia dulu Umno buang dia sekarang Pas pulak buang dia, dia dah jadi anak yatim

sebenarnya kau tu yang tidak taat kepada parti kau.. elok laaa kau berjalan sendiri.. kalau kau jatuh kau bangun laa sendiri..

No comments:

Post a Comment