Tuesday, February 10, 2009

Jangan Bersedih

Rampasan kuasa di Perak telah berlaku, Sekarang terima atau tidak kerajaan Pakatan Rakyat sudah tumbang di Perak dan yang ada kerajaan 'haram' barisan Nasional. jangan salahkan aku kerana mengistilahkan kerajaan 'haram' Perak kerana rata-rata orang di Malaysia bersetuju dengan aku dan aku hanya mengambil kata-kata dari TGNA yang cukup aku hormati yang mengatakan kerajaan Perak yang ada sekarang adalah haram.

Pada pendapat aku, kita ambil la ini sebagai pengajaran, ambil lah iktibar darinya.. Tidak semestinya kita gagal dalam mempertahankan kerajaan Perak kita dah kalah dalam perjuangan kita. Perjuangan masih jauh masih panjang pun dan kita mestilah bersabar meghadapi semua ini. Kalau Nabi Nuh a.s berjuang dalam menyebarkan dakwahnya selama 900 tahun apa laa sangat dengan perjuangan kecil kita ini.

Ada orang bertanya pada aku sedih ker MB DS Nizar dah tak jadi Menteri Besar kat Perak lagi? Lepas nie BN nak serang Selangor dan Kedah pulak. Pada mulanya aku macam geram jugak dengan peristiwa yang terjadi tapi bila difikir-fikirkan apa masalahnya kalau dah tak dapat membentuk kerajaan pun sebab kita bukan tak pernah kalah. Setiap kali pilihanraya mana ada kita menang pun kecuali di Kelantan. Kita kalah dan kita terima kekalahannya kalau ditakdirkan Allah kita kalah lepas nie pun kita terima dengan redhanya. Kalau kita kalah kat dunia pun belum tentu kita juga kalah kat 'sana' kelak.

MB Azizan ada berkata dalam kenyataannya kalau dia tidak lagi jadi MB untuk rakyat Kedah dia akan jadi ketua pembangkang macam dulu. Dia jadi MB Kedah kalau Allah berkehendakkan dia menjadi MB Kedah kalau tak, tak apa laa... Jangan bersedih kerana kita perlu pegang teguh dan percaya kepada setiap janji-janjiNya pada tiap-tiap pejuang agamaNya dimuka bumi ini.

No comments:

Post a Comment